ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

עמותת "יד ביד" של איש החסד הרב גלויברמן

ביז-טק - ערוץ המדיה לעסקים 
מגזין דיגיטלי לעסקים וצרכנות 


44

כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם העסקים 

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

 
INDEX BIZTEC

 

TAVIM

 

עמותת "יד ביד" של איש החסד הרב גלויברמן

בלה דיאמנט 19/3/22

זכויות גדולות שמורות לו לרב יעקב גלויברמן יו"ר ארגון החסד "יד ביד", אותו הקים בעיר לוד בשנת 2000, בעקבות המצוקות הכלכליות שאליהן נחשף בלוד, עיר מגוריו.

את העמותה הקים הרב כשראה איך לשכות הרווחה מתמוטטות. אומר הרב: "הבנתי שחייבים לעשות מעשה. התחלנו לאסוף תרומות מאנשים טובים, והגענו לגודל שלנו כיום".

YAD 1


הרב גלויברמן עם השר בני גנץ

TAVIM 

במתחם "יד ביד" בלוד תמצאו מטבח וחדר אוכל המיועדים לנזקקים ולניצולי שואה, המגיעים לכאן מדי יום, כמו גם סופרמרקט המוכר מוצרים במחירים מוזלים, אולמות ענק המכילים רהיטים מיד שנייה במצב מעולה, מקרר ענק לבשרים ועופות המיועדים לחלוקה לנזקקים, חלל ענק לחלוקת פירות וירקות, והכל מיועד לחלוקה לנזקקים, מאילת ועד קריית שמונה, ללא הבדל של דת וגזע, עם מתנדבים בכל רחבי הארץ, המסייעים לעמותה בחלוקת המזון בכל שבוע.

YAD 2

הרב עם ששי קשת בפורים האחרון

INDEX BIZTEC

 

במיתחם שטח של 2,000 מטר לריהוט יד שנייה. אומר הרב: "אנשים זורקים מהבית רהיטים טובים במיליוני שקלים כל שנה, ואנחנו אוספים אותם ומעבירים למשפחות נזקקות או לחיילים בודדים. בכל חודש באות לכאן למעלה מ- 4,000 משפחות לקחת מזון, ובמסגרת "בית התבשיל' שלנו, אנחנו מכינים מידי יום אוכל חם עבור למעלה מ־500 ניצולי שואה וקשישים נזקקים".

במבנה נפרד במתחם ממוקם ה"סטודיו לכלות", ובו עשרות רבות של שמלות כלה מפוארות. הכלות שמגיעות לכאן מקבלות את השמלה שיבחרו לליל הכלולות ללא תשלום. אומר גלויברמן: "בכל יום באות לכאן 5-4 כלות, בוחרות לעצמן שמלה לחתונה ללא תשלום, ומקבלות גם איפור ותסרוקת חינם".

YAD 3


הרב עם ח"כ מאי גולן (ליכוד) בסלון הכלות

 

פעילות העמותה אינה מדלגת על אף חג, כדי לעזור לנצרכים:

- בפורים עסקו הרב וצוותו לצד מתנדבים, בחלוקת לא פחות מ-50 אלף תחפושות לילדים, וכן נשלחו תחפושות לערים רבות בכל רחבי הארץ, לחלוקה למשפחות נצרכות מטעם "יד ביד".

- לכבוד פסח שבפתח, נערכים בעמותה לחלוקת למעלה מ-10 אלפים סלי מזון. רק כדי לסבר את האוזן: בפסח האחרון חולקו 10,000 סלי מזון ו-100 טון ירקות ופירות.

- בראש השנה כמו בחג הפסח, גם מקבלות המשפחות הנזקקות סלי מזון מלאי כל טוב.

- לפני כל תחילת שנת לימודים, מחלקת העמותה אלפי ילקוטים לתלמידים.

YAD 4


הרב עם פיני גרשון

 

הרב גלויברמן בן 70 נשוי לבתיה, אב לשמונה וסב ליותר מ־30 נכדים ונינים, אבל הינו נמרץ כאדם בן 40.

הוא נולד בשכונת מאה שערים בירושלים וחלק משנות ילדותו למד במוסדות של "נטורי קרתא", אבל מצאה חן בעיניו האווירה החב"דית, וכבר בגיל 17 החליט שהוא יהיה חסיד חב"ד. הוא עבר להתגורר בלוד, ומייד נשאב לפעילות חב"ד ברחבי הארץ, בהמשך מונה למנהל בית הספר למלאכה בכפר חב"ד, ואחר כך לסמנכ"ל מוסדות חב"ד בישראל.

על הגיוס לצה"ל לא ויתר הרב: הוא שירת בצנחנים ובהמשך ביחידת שלדג, השתתף במלחמת לבנון הראשונה, והגיע עם הכוחות עד צור וצידון.

YAD 5

הרב עם השחקנית חני נחמיאס, מהמתנדבות בעמותה

 

עוד כשעבד כסמנכ"ל מוסדות חב"ד בארץ, נודע הרב בזכות מערכת הקשרים שהוא מתחזק עם רבים מאנשי השלטון, משרים וח"כים ועד רמטכ"לים ומפכ"לים לדורותיהם. בשלדג שירת איתו בני גנץ, גם הוא אז קצין בדרגת סרן, ומאז הם נשארו ידידים קרובים.

מספר לנו הרב: "על פי הוראת הרבי מלובביץ' אלי, אני מגיע לפני החגים לשרים ולחברי כנסת שהכרתי בפעילותי במהלך השנים. אני בא לחלק להם מצות לפני פסח, את ארבעת המינים לפני סוכות, או לתקוע בשופר לפני ראש השנה. זו מצווה שהוא ביקש ממני, ומעוד הרבה אנשים בעולם לעשות, ואני ממלא אותה כבר שנים".

YAD 6

הרב עם ראש עיריית תל אביב חולדאי

 

באלבומו הפרטי תמצאו את הרב בחברת הנשיא שמעון פרס ז"ל, ראש הממשלה נתניהו, יואב גלנט, גדעון סער, ציפי לבני, יולי אדלשטיין, אריה דרעי לצד אנשי קולנוע ותיאטרון המתנדבים אצלו בעמותה, וכן לצד אנשים מעולם הספורט הישראלי, כמו דורון ג'מצ'י, פיני גרשון ועוד. הקשרים הרבים שטווה, מסייעים לו לעזור לאנשים מכל העולם, הפונים אליו בבקשות סיוע.

בשנים האחרונות הוא מכונה כבר "הרב של עולם הספורט", כשבין השאר הוא מגיש פינה ייחודית בערוץ ספורט.

YAD 7


כחלק מפעילותו הציבורית, מוצא הרב זמן גם להתארח בתוכניות רדיו פופולריות, כותב טורים שבועיים בעיתונים שונים, ומעביר שיעורי תורה לאנשי ספורט ובעלי עסקים, בערים שונות בארץ.

נדירים אנשי חסד שכמותו בישראל, עם נתינה של 24/7 לכל מי שזקוק לו. כן ירבו כמותו בישראל.

- מרץ 19, 2022

 

 

TAVIM

  

 
INDEX BIZTEC

 
TAVIM

 

 

פוסטים פופולריים מהבלוג של בלה ממליצה בחום  

 

 

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 


שתף אותי בפייסבוק  facebook