ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

איש החסד של עמותת "יד ביד" - הרב גלויברמן

ביז-טק - ערוץ המדיה לעסקים 
מגזין דיגיטלי לעסקים וצרכנות 

כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם העסקים 

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

44

 

איש החסד של עמותת "יד ביד" - הרב גלויברמן

 בלה דיאמנט , 11/5/2021

 


אתה לא יכול לסיים את הסיור בארגון החסד "יד ביד" הממוקם בעיר לוד, בלי להתרגש עד דמעות, מכל מה שאתה רואה ומכל מה שאתה חווה.

 

עמותת " יד ביד" מתפרסת על שטח של כ-10 דונם בו פעלה בזמנו חברת הסיגריות "דובק" שכולנו זוכרים. ועל שטח ענק זה מנהל הרב יעקב (יענקל'ה) גלויברמן אימפריה של חסד ונתינה, שעד שלא מגיעים ורואים אישית את הנעשה כאן , קשה להאמין. 

GL 1


את "יד ביד" הקים גלויברמן בשנת 2000, בעקבות המצוקות הכלכליות שאליהן נחשף בלוד, עיר מגוריו. הוא לא יכול היה לעבוד זה לסדר היום. אמר ועשה.  

היום כל האוכלוסיות הנזקקות ברחבי הארץ, יודעות שיש כתובת לצרכים שלהם. וזה אומר משפחות המקבלות עזרה מהעמותה מדן ועד אילת, ללא הבדלי דת, גזע ומין, ניצולי שואה ונזקקים – כולם מקבלים כאן חיבוק ענק.

 

מערך החסד של הרב גלויברמן מחולק למספר אגפים במקום:

 

- סופרמרקט מכובד ומלא כל טוב, עם מותגים שלא מביישים את מקביליהם היוקרתיים, ובו מוצרים במחירי הפסד.

- מקרר ענק לבשרים ועופות.

- חלל ענק לחלוקת פירות, ירקות ועוד.

 - 3 אולמות ענק המכילים רהיטים מיד שנייה במצב מעולה,
   ואפילו רהיטי יוקרה חדשי כמעט לגמרי,
   המגיעים מביתם של אנשים עתירי ממון, מוצרי חשמל יד שנייה במצב מעולה, מקררים,
   מוצרי חשמל, שולחנות, ספות, מיטות ומה לא.

 - מטבח וחדר אוכל המיועדים לנזקקים ולניצולי שואה,
   המגיעים לכאן מידי יום, ואף מקבלים מנות מוכנות עד הבית.

 - "סטודיו לכלות", עם לובי מעוצב, חדר תצוגה ענק לשמלות כלה,
    חדר לחליפות לחתנים, חדר לשמלות עבור אם החתן ואם הכלה, וחדר תיקונים.
 

 

GL 2


הרבי מלובביץ עם הרב גלוברמן בצעירותו

 מי הוא איש החסד הרב גלויברמן?

 הרב נולד בשכונת מאה שערים בירושלים לפני 68 שנה, נשוי לבתיה, אב לשמונה וסב ליותר מ־30 נכדים ונינים. הוריו השתייכו לחסידות קרלין, אבל הוא העדיף להצטרף לחב"ד כבר בגיל 17. במרוצת השנים עבר לגור בלוד, מונה למנהל בית הספר למלאכה בכפר חב"ד ואחר כך לסמנכ"ל מוסדות חב"ד בישראל. 

על הגיוס לצה"ל לא ויתר: הא שירת בצנחנים ובהמשך ביחידת שלדג, כאשר בשנת 1982 גם קיבל דרגת סרן. בשלדג שירת עם בני גנץ, שאותו הוא מעריך מאד, ויש לו היכרות קרובה איתו עד היום.  

מתחילת דרכו בחב"ד, לפני כיובל שנים, גלויברמן הפך להיות חברם של פוליטיקאים, מבלי להתקרב לפוליטיקה עצמה. הוא נזכר שהיה מגיע בזמנו למשה דיין עם ארגזי תפוזים מכפר חב"ד", יו"ר מרצ יוסי שריד נגיע גם לכפר והניח תפילין. הדוגמאות הינן רבות כחול אשר על שפת הים.

 הרב הנמרץ ידוע היטב בשל מערכת הקשרים החברית שהוא מתחזק עם רבים מאנשי השלטון, משרים וח"כים ועד רמטכ"לים ומפכ"לים לדורותיהם, במשך עשרות שנים. הוא נעזר בהם מפעם לפעם כדי לאסוף תרומות למפעל החסד שלו, שכן מהמדינה הוא אינו מצפה לעזרה. המדינה אינה עוזרת לשכבות המצוקה והוא מאד כועס על כך.

 

את העמותה הקים הרב לאחר שנוכח איך לשכות הרווחה מתמוטטות, והבין שחייבים לעשות משהו, ומהר. הוא מספר לנו שאנשים זורקים מהבית רהיטים טובים במיליוני שקלים כל שנה, לכן החליט שהוא יאסוף את כל מה שהם זורקים, ויחלק לנצרכים. 

בשנת הקורונה העבודה הפכה להיות קשה יותר לעמותה, כי התרומות ירדו, והיה צורך להשיג עוד ועוד תורמים. תודה גדולה הוא מוקיר ל'"הקרן לידידות" בנשיאות יעל אקשטיין, אשר מאוד עוזרת למפעל החסד.

 

GL 3


סלון הכלות במיתחם

 מפעלות הצדקה של הרב

 מספר הרב, שבכל חודש באות למתחם למעלה מ- 4,000 משפחות לקחת מזון, בפסח חולקו עשרת אלפים סלי מזון ומאה טון ירקות ופירות, ואילו ב"בית התבשיל' במקום מכינים מידי יום אוכל חם עבור למעלה מ־500 ניצולי שואה וקשישים.

 עצוב לחשוב שמדינה כמו שלנו, אשר מתגאה בכלכלה פורחת מהמובילות בעולם, אין תקציב למזון לביגוד לשכבות המצוקה, וללא עזרת העמותות כמו "יד ביד" , הנזקקים היו פשוט אומללים. אכן מרתיח את הדם לקרוא בתקשורת פרופגנדה שאין רעבים בישראל.

 הרב מביא הרבה שמחה להרבה מאד אנשים: לסלון הכלות במיתחם, מגיעות כלות המקבלות את השמלה שיבחרו לליל הכלולות ללא תשלום. וזה כולל גם איפור ותסרוקת חינם, לצד חליפות חתן, שמלות לאם הכלה ואם החתן, לשושבינות, כולל תופרת הדואגת להתאמת הבגדים. 

מספר הרב: "בסוף כל שנה אנחנו מחלקים אלפי ילקוטים לתלמידים נזקקים, ובפורים למשל חילקנו לא פחות מ־50 אלף תחפושות לפורים לילדים מכל הארץ, תחפושות של "שושי זוהר".

 

GL 4

 הקשר ההדוק עם הרבי מלובביץ

 מספר הרב: "הייתי אצל הרבי בפעם הראשונה כבר ב-1971 ומאז זכיתי להיות אצלו עשרות פעמים באופן אישי, וגם הבאתי אליו הרבה שרי ממשלה ואישי ציבור, כמו למשל את שר האוצר ויו"ר הסוכנות היהודית פנחס ספיר. זכיתי לקבל מהרבי 50 מכתבים אישיים, וכל הפעילות שלי היא בהשראתו".

 וכך על פי על פי הוראת הרבי מלובביץ' אליו, מגיע גלויברמן לפני החגים לשרים ולחברי כנסת שהינם מכריו, לחלק להם מצות לפני פסח, את ארבעת המינים לפני סוכות או לתקוע בשופר לפני ראש השנה.

 

אוסף הפריטים הנוסטלגיים במשרדו של הרב

 כאשר נכנסתי למשרדו של הרב, לא האמנתי למראה עיני: אוסף ענק ונדיר בן אלפי פריטים של מכונות כתיבה, רדיו־טייפים ענקיים, דגמים זעירים של מכוניות מהעבר, פמוטים ישנים, חנוכיות עתיקות, טלפונים עתיקים, מטבעות עם חור, אסימונים, שעוני קוקייה ועוד ועוד. העין פשוט המומה, מה גם שחלק מהדברים היו בשימושו האישי של הרב, והוא החכים לאסוף ולשמור, כמוזיאון לכל דבר.

 GL 5

 אוסף תמונות ענק של פוליטיקאים ואישי ציבור בביקורם במקום

 אוסף נדיר נוסף מכסה את קירות המסדרון המובילות למשרדו: מאות תמונות המתעדות את המפגשים הרבים שלו עם צמרת השלטון מזה עשרות שנים, שצולמו כאשר הגיעו אליו, לעקוב אחרי פעילות "יד ביד".

 

בין המצולמים הרבים עם גלויברמן נמצאים הנשיא שמעון פרס ז"ל, ראש הממשלה נתניהו, יואב גלנט, גדעון סער, ציפי לבני, יולי אדלשטיין, אריה דרעי ועוד רבים. לצד התמונות עם הפוליטיקאים, תמצאו גם תמונות רבות של גלויברמן עם אנשי עולם הספורט הישראלי, משחקני עבר ועד מאמנים בהווה, למשל דורון ג'מצ'י, פיני גרשון ועוד. 

GL 6


במשך שנים הוא גם כונה "הרב של מכבי תל אביב", ונהג להגיע למשחקים השונים שנערכו לפני החגים או בימי החנוכה, להדליק חנוכייה ולברך.

 היום הוא נחשב ל"הרב של עולם הספורט", המגיש פינה ייחודית בכל יום חמישי בערוץ ספורט 5, על עולם הספורט עם קשר לפרשת השבוע.

 

אכן זכינו לפגוש איש נדיר, שכולו לב, המשקיע 24/7 בעזרה לזולת, ותמיד עם חיוך ומילה חמה לכל מי שנקרה בדרכו, שעזרתו חובקת עולם, והוא כבר הפך מזמן ל"מוסד" שאי אפשר בלעדיו.

 

GL 7

https://yadbeyad.org/

   

  פוסטים פופולריים מהבלוג של בלה ממליצה בחום  

 

 

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 


שתף אותי בפייסבוק  facebook