ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

החדשות העסקיות של השבוע - הטריבונה 24/09/20

 

ביז-טק - ערוץ המדיה לעסקים 
מגזין דיגיטלי לעסקים וצרכנות 

כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם העסקים 

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

44

 

החדשות העסקיות של השבוע 
טריבונה - 24 לספטמבר 2020

מאת: בלה דיאמנט


 שמעון גרשון מלי לוי וילדיהם הגיעו ליום התנדבות בעמותת חסדי נעמי. הם הגיעו למחסן אריזות המזון של חסדי נעמי, שם נפגשו עם הרב יוסף כהן מייסד העמותה, ומיד לאחר מכן החלו באריזות מזון לקראת ראש השנה, במסגרת מבצע חלוקת המזון של העמותה. בנוסף לאריזות תרמו בעצמם כ-20 ארגזי מזון שיחולקו לניצולי שואה. משה כהן מנכל חסדי נעמי: “ההתנדבות וההתגייסות של משפחת גרשון היתה מרגשת. הם פנו אלינו ביוזמתם, וביקשו לקחת חלק בפעילות שלנו”.

 1MALI

 שגריר צרפת בישראל אריק דנון אירח השבוע את מנכ”ל סלקום אבי גבאי בבית השגריר ביפו, לרגל עליית המיני-סדרה הצרפתית “המתווך” בסלקום tv. “המתווך” היא מיני-סדרה צרפתית, שכתבו וביימו בני הזוג אתגר קרת ושירה גפן עבור ערוץ ARTE הידוע בהפקות האיכותיות שלו. כעת לראשונה הסדרה נרכשה על-ידי גוף שידור ישראלי, ועלתה בסוף השבוע האחרון בסלקום tv. הסדרה צולמה בצרפת ובבלגיה, ומככבים בה השחקנים הצרפתים המוערכים מתייה אמלריק (“קוונטום של נחמה”, “הפרפר ופעמון הצלילה”), השחקן והזמר הצרפתי אדי מיטשל, והשחקנית הישראלית-צרפתית, שרה אדלר (“מדוזות”, “האופה מברלין”). לצד השחקנים הצרפתים, בסדרה משחקים גם אתגר קרת בעצמו ואחיו הבכור נמרוד, המגלמים צמד סניטרים פולנים מפוקפק, ואף בנם של אתגר ושירה, לב קרת, מופיע בה. הסדרה השואבת השראה מסיפוריו של קרת, קטפה את פרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל “לה רושל” (2019) בצרפת, והוקרנה בסינמטקים ברחבי הארץ, ובנוסף לשידורה ב-ARTE, היא הוקרנה כבר בפסטיבלים ובאירועים ביפן, בקולומביה, במקסיקו, בצרפת, בבלגיה ובשוויץ. בתמונה מימין: שגריר צרפת אריק דנון עם מנכ”ל סלקום אבי גבאי.

 2 GBAI

 מכון אדלר קיבל לאחרונה את “אות הנשיא להתנדבות” ה-47, על התוכנית “הורות בשלט רחוק” לעבודה עם הורים בבתי הסוהר. התכנית המתקיימת בכל הארץ ובמפגשים מתקיימת עבודה משמעותית עם האסירים כאבות והאסירות כאמהות, המשפרת את איכות החיים של המשפחה כולה. את התוכנית מפעיל המכון מזה כחצי יובל. באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, נשיא המועצה הישראלית להתנדבות ברוך לוי, יו”ר הוועדה המייעצת לאות הנשיא להתנדבות קנת מן, ויו”ר הוועדה המייעצת לפועלים להתמודדות עם משבר הקורונה אלוף (במיל’) רוני נומה. במהלך הטקס ביצע הזמר בניה ברבי את שירו “מישהו איתי כאן”.

 3 RIVLIN

 ב- 5.10 ישודר ב- 8 HOT סרט הדוקו החדש (צרפת, 2020): “בנעליו של כריסטיאן לובוטין”- סיפורו של המעצב האגדי כריסטיאן לובוטין, שנעליו נמכרות באלפי דולרים, והפכו לסמל סטטוס לעשירי ומפורסמי העולם. כעת, לובוטין חושף את מאחורי הקלעים של תהליכי יצירתו, תוך שהוא חוזר למקורות ההשראה שלו. כריסטיאן לובוטין מפתח קולקציות מרשימות ופופולאריות של נעליים ואקססוריז, כדי לעמוד בדרישות הגבוהות. בסרט זה הוא חושף את מסעו היצירתי, מהיעדים הרחוקים שבהם הוא מבודד את עצמו לצייר ללא הפרעות, הרחק מהמפעל באיטליה שבו הוא שולט ביד רמה, דרך אמונותיו והשראותיו.

 4 HOT

 רגע לפני סגירת המלונות בערב ראש השנה, אירח מלון בראון ביץ’ האוס תל אביב מקבוצת מלונות בראון, חבורת נשים מיוחדת ובראשה לי ברודה, מפיקת העל ההוליוודית. ברודה, במקור ישראלית מנס ציונה, נחשבת פנומן בתחום ההפקה ואחראית על הפקת יותר מ-40 סרטים בשש השנים האחרונות, חלקם בכיכובם של מגה סטארים כמו אל פצ’ינו, מל גיבסון, ברוס וויליס, אית’ן הוק, קייטי הולמס ועוד ועוד. ברודה הגיעה לישראל להקים כאן שלוחה של ארגון Women Creating Change אותו הקימה בהוליווד, המייצג אמניות ויוצרות קולנוע וטלוויזיה מכל ארצות המזרח התיכון, בין היתר מארצות כמו עיראק, איראן, ירדן, לבנון וכמובן, ישראל. בפגישה נידונה הקמת שלוחה של הארגון בישראל, אשר תספק הזדמנויות לשיתוף פעולה בין יוצרות ערביות ליהודיות. בפגישה בבראון ביץ’ האוס השתתפו גם מנהלת ה-WCC, המפיקה ענבל-רותם שגיב, השחקניות גל מקאדר ומאיה שמחי-עטר והיוצרת דנה לרר.

 5 HOTEL

 מנכ”ל אקולוגיה לקהילה מוגנת מהתאגיד החברתי למחזור פסולת אלקטרונית אקומיוניטי, עומרי דה גרסיה, התארח השבוע בתכנית הבוקר ‘פותחים יום’ על נושא ‘מחשבים חברתיים’, מיזם אותו מקדם מפעל המחזור, במסגרתו מחדשים מחשבים ישנים שנתרמו למחזור. המפעל מעסיק בכל שרשרת הפעילות, אנשים בעלי צרכים מיוחדים. מגיש התכנית אלעד זוהר, שהתרשם מהמיזם החברתי, החליט מיד עם תום התכנית לרכוש ‘מחשב חברתי’ לשימושו אישי. המחשבים המחודשים באקולוגיה לקהילה מוגנת הינה מבית לנובו, אפל, HP ו-DELL עם אחריות לשנה.

 6 ECO

 ארגון ‘אשת לפידות’ מבית זק”א בראשותו של יהודה משי זהב, יצא במיזם משותף יחד עם המועצה המקומית דיר אל אסד בראשותו של אחמד דבאח, במטרה להכשיר עקרות בית, גננות, מטפלות, מורות ללמוד החייאה להצלת חיים. מדובר ביוזמה רחבת היקף, תחת הכותרת “נאמנת החייאה בכל בית”, במטרה להכשיר את עקרות הבית בקורס החייאה בסיסי הנמשך ארבע שעות. במסגרת הקורס ילמדו המשתתפות כיצד לבצע החייאה בילד ובתינוק, טיפול בחנק מגוף זר, כיצד לזהות מצבי חירום רפואיים שכיחים בילדים,וכיצד ליצור עבורם בית וסביבה בטוחה. הקורס משלב לימוד עיוני ותרגול מעשי. בסיומו של הקורס לכל יהיה ידע בסיסי בעזרה ראשונה ובהחייאה למקרי אסון, עד להגעת דרג רפואי מוסמך. בסיומו של הקורס ברך ראש המועצה את כל המשתתפות, והעניק להן תעודות סיום, מתוך רצון לקיים סדנאות נוספותבעתיד הקרוב. מלבד התעודה, קיבלה על משתתפת ערכה לבית שבה מפרט על שלבי פעולות ההחייאה. בתמונה: אחמד דבאח ויהודה משי זהב.

 7 MESHI

 מידי שנה בסתיו, ב-5 השנים האחרונות, מזמינה חברת קלאודינרי את כלל עובדי החברה ברחבי העולם, לעלות על מטוסים ולהגיע לישראל, להתכנסות שנתית בת 5 ימים, שמטרתה לבנות את התוכנית האסטרטגית של החברה. השנה נערך המפגש באופן וירטואלי, באמצעות פלטפורמת כנסים ייעודית, אליה הוזמנו כ-300 עובדי החברה לפגישות קבוצתיות כאשר לכנס הצטרף המנטליסט ליאור סושרד, שעזר בהנחיית האירוע. ביום האחרון של הכנס, הוזמנו כל העובדים ובני משפחותיהם למופע לייב של סושרד.

 8 SUSHARD

 מפעל הפיס הכריז על הזוכים ב “חממת מפעל הפיס לאופנה”, המצטרפים לשורה מכובדת של בוגרי החממה שהצליחו בגדול: שחר אבנט, הד מיינר, אלירן נרגסי, טלי קושניר, גלי שנפלד, בעלי מותג “הולילנד” ואחרים. זוכי חממת מפעל הפיס לאפנה לשנת 2020 הם: נופר דוכובני, שאדי מגלטון, דניס וארטיום ריאבקו, ענת פרידמן, עמית לוזון ואייל אליהו ויפעת פינקלשטיין. מפעל הפיס ממשיך לתמוך במעצבי האופנה הישראלים, וממשיך זו השנה השישית את פרויקט “חממת מפעל הפיס לאופנה”. במסגרת הפרויקט, מפעל הפיס הזמין מעצבי אופנה ישראליים להגיש הצעות לעיצוב קולקציית הלבשה חדשה, הכוללת לפחות 10 מערכות לבוש. לאחר בחינת ההצעות של מעצבי האופנה הצעירים, בחרה ועדה אמנותית מקצועית, המונה מעצבי אופנה מובילים ודמויות בולטות בעולם האופנה הישראלי, 6 מעצבי אופנה אשר זכו במענק כספי בסך של עד 120 אלף ₪, לעיצוב והפקת קולקצייה חדשה.

 9 PAIS

 “שמיר אופטיקה” יצרנית עדשות המשקפיים הבינ”ל, מתגייסת למען צוותי המיון במרכז הרפואי שיבא, ותתרום להם כ-185 זוגות משקפיים עם ציפוי Anti-Fog ייחודי, המונע את תופעת הצטברות האדים במשקפיים בעת עטיית מסיכת הפנים, המגנה מפני נגיף הקורונה. עבור צוותים רפואיים, הנדרשים לחדות ראייה בזמן הטיפולים הרפואיים, היווצרות האדים בעדשות המשקפיים בעייתית. החברה נרתמה לעזור למרכיבי המשקפיים בין צוותי המיון בשיבא, ולאחר שהצוות המקצועי של שמיר ערך בדיקות ומדידות לחברי הצוות הרפואי, יחולקו להם המשקפיים. תרומה זו מתווספת לכ-7,000 זוגות משקפיים שנתרמו עד כה ברחבי העולם. בתמונה: ד״ר אבי עירוני, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שיבא, דגן אבישי סמנכ”ל השיווק של שמיר אופטיקה.

 10 SHAMIR OPTIC

 קבוצת פורטוגליס, המתמחה בהנפקת אזרחות פורטוגלית, לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל ובייזום נדל”ן בפורטוגל, נרתמה גם השנה למען 80 משפחות נזקקות, ותרמה תלושי מזון לארוחת החג בהיקף של 55 אלף ₪. התלושים חולקו למשפחות באמצעות שיתוף צוות המתנדבים של ארגון ידידים, כדי לאפשר למשפחות לעבור את תקופת החגים ברווחה.

 11 PORTUGALIS

 בכירי בורסת היהלומים הישראלית הספיקן לחתום ערב ראש השנה, על הסכם לשיתופי פעולה כלכליים עם בכירי בורסת היהלומים בדובאי. על פי ההסכם, בורסת היהלומים צפויה לפתוח נציגות במגדל אלמאס שבדובאי, בעוד DMCC צפויים לפתוח במקביל משרדים במתחם בורסת היהלומים שברמת גן. במעמד חתימת ההסכם שנערך ביום חמישי האחרון בשיחת וידיאו בין ישראל לבין איחוד האמירויות, לקחו חלק יורם דבש -נשיא בורסת היהלומים הישראלית ונשיא הפדרציה העולמית לבורסות היהלומים, ומר אחמד בן סולייאם יו”ר בורסת היהלומים בדובאי. בהמשך לחתימת ההסכם בקרוב צפויה לצאת משלחת עסקית להנעת ההסכם לפעולה. בתמונה: יורם דבש ואחמד בן סוליאם חותמים על ההסכם.

 12 DIAMANT BURSA

 את חגיגות השנה החדשה החליטה הנהלת טיב טעם לחגוג בתרומה לקהילה ובהרמת כוסית, למען “חלאסרטן” – עמותת מרכז טל, מיזם חברתי לצעירים חולי סרטן. בחמישי האחרון השתתפו בכירי טיב טעם, ביניהם חגי שלום מנכ”ל קבוצת טיב טעם, בטקס חגיגי עםהנהלת קהילת “חלאסרטן” בראשותן של זוהר יעקובסון, מייסדת עמותת טל. במסגרת הטקס העניקה הנהלת טיב טעם לעמותה צ’ק תרומה על סך של 151,275.

 13 TIV TAM

 אירוע ההתרמה השנתי של הקרן לחקר הסרטן בישראל ICRF נערך השבוע בשידור חי באולפני מזמור פ”ת. האירוע נערך במתכונת היברידית בהשתתפות מאות מתומכי הקרן, כשחלקם נכח באולפן ורובם השתתפו באמצעות ה – ZOOM. באירוע לקחו חלק פרופ’ אהרן צ’חנובר ופרופ’ אברהם הרשקו, חתני פרס נובל לכימיה. בנוסף הכריזה הקרן על חלוקה של 21 מלגות חדשות לחברי ״נבחרת החלומות״ של חוקרי הסרטן שנבחרו על ידי הקרן לשנת 2020 המצטרפות ל – 47 מלגות נוספות מהשנתיים האחרונות. בסה”כ תומכת הקרן השנה ב 69 חוקרי סרטן ישראלים ועד כה במעל 2400 מחקרים מיום הקמתה. במהלך האירוע התקיים באולפן מפגש מרגש בין יו”ר הקרן עו”ד תמיר גילת והאונקולוגית הבכירה ד”ר טליה גולן, המלווה אותו בהתמודדותו עם מחלת הסרטן כבר תשע וחצי שנים. תמיר גילת הכריז במהלך האירוע על השקת הקמפיין החדש של הקרן: ״אמץ מחקר – אמץ חוקר״ במסגרתו יכולים תורמי הקרן לאמץ מחקר מלא או חלקי של חוקר סרטן ישראלי, שנבחר על ידי הקרן. מלגת גשר, בשווי 200 אלף שקל לשנה למשך 3 שנים, נתרמה במהלך השידור החי . הזוכה במלגה גשר לשנת 2020 הוא ד”ר ארז הסניס. בחלק האומנותי של האירוע לקחו חלק: אחינועם ניני וגיל דור, שרון חזיז, אוהד חיטמן. את האירוע הנחה השחקן דביר בנדק.

 14 SRIF

   

 בעקבות הסגר השני, שיערך כ 3 שבועות, יוצאת חברת הקוסמטיקה המדעית ביופור בקמפיין חדש בכיכובה של הפרזנטורית לירז צ’רכי תחת הסלוגן: “לטיפול אמיתי בעור- ביופור. עכשיו גם באונליין.הקמפיין יעלה השבוע בהשקעה של כ- 2 מיליון ₪, ע”י משרד הפרסום זרמון הכולל תשדיר טלויזיה בערוצי 12 ו 13, מודעות במגאזינים מובילים, עיתונות יומית, דיגיטל ופעילות רחבה ברשתות החברתיות ובקרב הקוסמטיקאיות.

 15 LIRAZ COSMETIC

   

 האחים ואנשי העסקים רוני ופרדי אינסאנז’, מבעלי רשת SCOOP, משיקים לראשונה אתר מכירות און ליין. ההשקעה בפתיחת אתר האון ליין נאמדת בכ-1.5 מיליון ₪. עם פתיחת חנויות סקופ באבו דאבי ודובאי, יושק האתר המכירות גם באמירויות, בשפה הערבית ובאנגלית.

 16 SCOOP

 ד”ר צחי וידר בעלי המרכז הרפואי VIV CLINIC,זכה בתואר המכובד “דיימונד פרוביידור” Diamond Provider של חברת “מירה דריי” MiraDry הבינלאומית. החברה המשווקת טיפולים נגד הזעת יתר בכל העולם, בחרה במרפאה של ד”ר צחי וידר לזכייה בתואר היוקרתי, היות שבמרפאתו בוצעו כבר מעל 12,000 טיפולים. במעמד הזכייה נכחו נציגי היבואנית “גלקסי” המייבאת את מכשירי “מירה דריי” לישראל. בתמונה מימין לשמאל: ד”ר צחי וידר מבעלי מרפאת VIV CLINIC ואופיר גל מנכ”ל “גלקסי”.

 17 VIV CLINIC

 שניר, העמותה למתן הזדמנות שווה, שנוסדה ע”י איש העסקים ניר שמול ומנוהלת על ידי עינת אושרי, עורכת במהלך השבוע הקרוב חלוקת סלי מזון לרגל חגי תשרי, למשפחות נזקקות ברחבי הארץ. הפעילות נערכת בשיתוף חברת רוזמן הנדסה, במסגרת זו מחלקים מאות סלי מזון למשפחות נזקקות בצפון הארץ, מרכזה ובדרום. לרגל פתיחת המבצע הגיעו ביום הראשון לחלוקה, גם בכירי עמותת שניר ובכירי חברת רוזמן הנדסה, ביניהם: עינת אושרי מנכ”לית עמותת שניר ואלי בר – מנכל חברת רוזמן הנדסה.

 18 SNIR

 זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות והתאחדות יועצי המשכנתאות, ערכו השבוע מפגש מקצועי למאות יועצי משכנתאות. את המפגש שנערך בזום, פתח יו”ר התאחדות יועצי המשכנתאות אבי אבגיל ומיד אחריו דרור פלדמן, מנהל זרוע המשכנתאות במזרחי טפחות אשר ערך סקירה על ענף המשכנתאות בראי הקורונה. את המפגש חתם אחד מגדולי המאמנים בישראל ובאירופה דיוויד בלאט בהרצאתו מעוררת ההשראה, ‘לעולם לא לוותר’. תמונתה של (מימין לשמאל): יו”ר התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל אבי אבגילף ומנהל זרוע המשכנתאות במזרחי טפחות, דרור פלדמן.

 19 MIZRAHI

   

 השבוע התקיימו במוזיאון העיצוב בחולון צילומים של הזמר יהונתן מרגי, במסגרת פרויקט אופנה ייחודי עם המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, אקדמיה לעיצוב ירושלים. הפרויקט כלל קורס בנושא “לבוש לבמה”, בהנחיית מעצב אופנת הגברים דורון אשכנזי, במסגרתו 12 סטודנטים יצרו 12 מערכות לבוש שונות לטובת קליפים, הופעות ושאר הצרכים המקצועיים של הזמר מרגי. 12 הדגמים אשר נעשו תחת תנאי קורונה במהלך הסמסטר, עוצבו בצורה אסתטית ומוקפדת בהתאם ליצירה של מרגי הכוללת אסתטיקה, המלווה אותו וכן עולם דימויים ממנו הוא שואב השראה בבואו ליצור את המוזיקה שלו.

 20- MOZEON HOLON

 רשת הצעצועים עידן 2000 ועמותת “גדולים מהחיים” מגשימים חלומות לילדים חולי סרטן: אחת לחודש הם מגיעים להפתיע ילד/ה חולת סרטן עם מתנות עד הבית. שירה מסיקה מהישוב קציר, המתמודדת עם מחלת סרטן מסוג לוקמיה, זכתה לקבל ביקור מפתיע ומרגש של טל מוסרי. שהגיע לביתה עם מתנות רבות לרגל יום הולדתה.

 21 IDAN2000

 חברת רב בריח לקראת השנה החדשה הפיצה לכל עובדי החברה את רב בריחון 2020 – גיליון חג שנכתב ונערך ע”י החברה ושנושאו העצמה נשית. לגיליון רואיינו לינוי אשרם ולינה גלושקו , אשר חברת רב בריח נותנת להן חסות ותמיכהכשנשאלה אשרם בראיון מי היא אשת השנה שלה היא ענתה שמורן אטיאס מהווה השראה עבורה, עקב הסיבה שחזרה לישראל והחלה להתנדב ולטפל בחולי קורונה.

 22 LINOI

 פרויקט חברתי למען קידום האומנים בישראל יחל בצל הסגר הנוסף: עמותת יוניטי ארט בשיתוף אומנים ויוצרים ישראליים יוצאים בפרויקט שמטרתו “להראות ולהיראות”. במסגרת זו מאות אומנים מתחומי הציור, צילום, פיסול ואיור יערכו ביום חמישי הקרוב ה 24.9.2020 בשעה 18.00 מאילת ועד מטולה, תערוכות בקרבת ביתם ויציגו את עבודותיהם תחת הסלוגנים: אומנות 500 מטר מהבית ומציגים ולא מוכרים. בין האומנים שיציגו ברחוב ליד ביתם: ריטה בלמאס באופקים, אירינה קוגן בקריית גת, יבגניה אסתר דמינה בבאר שבע, אינה קרז’נר באשדוד, מריה גונכ’ר בחולון, טוביה ח’כלוב וניקיטה בן עמי בתל אביב, ורוניקה שרה סיניוק בנתניה, ג’ני רשקובן ואיריס רוזנברג בחיפה, אנסטסיה בילדר תציג בכרמיאל, אינה קלטר ביוקְנְעָם עילית ועוד רבים.

23 ART

  

 לכתבה המלאה : TLV TIMES

 

יש לכם סיפור מעניין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 

חפשו אותנו בפייסבוק  facebook