ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

הנושאים החמים בזירה המשפטית - 26/7/18

BIZTEC-HEAD

לחצו כאן לצפיה במדור הזירה המשפטית 

הנושאים החמים בזירה המשפטית - 26/7/18 

 

כל העולם במה  - על חוק לשון הרע ותביעות דיבה 

עו"ד שי ארז 

שי ארז עו"ד דיני עבודה ואינטרנט
עו"ד שי ארז 

כאשר נכתבו מילים אלה ע"י שיקספיר לפני שנים רבות, בטרם הטכנולוגיה שינתה את פני העולם, מדובר היה בביטוי מטפורי בלבד. כיום באמצעות הטכנולוגיה פורצת גבולות הביטוי נכון ומבטא את מצבנו ביום יום. הפייסבוק הפך לרשת בינלאומית שכל אחד כמעט נמצא ופועל בה. בעוד בימים הרגילים אנו מדברים אם אדם אחד או קבוצה קטנה בכל פעם, הרי בפייסבוק, מסרים שהעברנו מגיעים מהר מאד לאלפי אנשים, דרך שיתוף והפצה שתומכת בה הרשת ומעודדת אותה.כל מילה שאמרת נבחנת פתאום לא רק על ידי חברים ועמיתים אלא על ידי מאות אנשים שאינך מכיר כלל ומחליטים להזדהות או לדחות את דבריך באמצעות ביצוע LIKE . אבל הפצת המידע המהירה הזו יוצרת סכנה חמורה לפגיעה בשם הטוב ובפרטיות של משתמשים ואנשים סביבך.

העולם האמיתי חודר ומשתלב בתוך העולם הווירטואלי למעין מחול טנגו מדהים שתוצאותיו בלתי צפויות. סוד שחלקת עם חברים בדף הפייסבוק שלך יכול להפוך לסיוט אמיתי כאשר ייחשף לאדם שלא נועד לו. אמירות בוטות שציינת לכאורה בפרטיות בדף הפייסבוק שלך, הופכות פתאום לתביעת דיבה מצד אלה שנפגעו מהן. כך למשל עורכת דין רותם טפירו שהעלתה השגות וטענות על שעמום בעבודה ואמירות נוקשות כלפי הבוסים במשרדה, נתבעת כיום בסך של 400,000 ₪ על פגיעה בשם הטוב. אין ספק כי עורכת הדין הזו לא חשבה כי מנהליה יקראו את דבריה בפייסבוק, אבל הדבר קרה וגרם למשבר ביחסים במשרד, ולתביעת דיבה גדולה כנגדה.

אנשים וילדים סבורים כי הפייסבוק הוא מקום בטוח להעלות הגיגים, טענות ובכך נופלים לתוך הפח של הוצאת דיבה אסורה. בני משפחה אשר הכפישו את שמו של קרוביהם, נאלצו לאחרונה לשלם 40,000 ₪ כפיצוי בגין אותן הכפשות שנעשו כמובן בפייסבוק.

ליצירת קשר

 


מדריך לגירושין נכונים ובריאים
עו"ד מורן סמון

MORAN

גברים אינם מודעים כראוי לבעיות העומדות מולם בהליך הגירושין, חוסר המידע במהלך התהליך יהיה בעוכריהם. מתגרשים גברים חייבים לדעת כי ברוב במקרים המשמורת עוברת כמעט אוטומטית לאם, אלא אם מדובר במקרה חריג במיוחד, וזאת גם במקרים בהם הילדים אינם קטנים מאוד, ואינם עונים לקריטריונים של חזקת הגיל הרך, המחייבת השארה של הילדים במשמורת של האם. המשמורת הניתנת לאם, שומרת על דרישה קבועה לדמי מזונות מהאב.

בשל הקושי הנפשי העצום שמעורר תהליך הגירושין, גם במקרה של תלונות שווא וגם במקרה של סכסוך קשה בין בני הזוג, עו"ד סמון ממליצה למתגרשים לשלב בטיפול המשפטי, גם מטפל משפחתי רגשי צמוד. משרדה של עו"ד סמון עובד בשיטה המשלבת טיפול במישור המשפטי והאישי-משפחתי בו זמנית: כחלק מהליווי המשפטי, מחברת עו"ד סמון את לקוחותיה עם מטפל/מטפלת משפחתיים, המאבחנים במפגש הראשון את הלקוח ואת ילדיו, ולאחר מכן הם ממשיכים לקבל ייעוץ בהתאם למצב המשפחה, וזאת בעיקר כדי לעזור בהתמודדות היום יומית, עם חייהם במציאות המשתנה בה הם נמצאים. לאחר מכן ניתנת השלמת ייעוץ טיפולי באמצעות שיחות וידאו, על מנת לבחון צרכים טיפוליים נוספים.

השיטה המשולבת הזו פותחה על ידי עו"ד סמון, כדי להשיג מספר מטרות: ראשית, לתת מענה להורה המתגרש, בהסתגלותו לתהליך הגירושין. שנית, לתת מענה לבעיות של הילדים, מתוך הבנה שהינם חלק אינטגרלי בתהליך. כשם שההורים צריכים להסתגל לרעיון הגירושין, כך גם הילדים אשר באופן טבעי מרגישים קשה עם מהלך זה שנכפה עליהם, ולחלוטין גם מהווה עבורם רעידת אדמה נפשית. מטרה שלישית הינה נטרול רעשי רקע, שכן זוגות רבים מקדישים זמן רב לאמוציות, לכעסים ולמשקעים מן העבר, דבר המקשה מאוד על ניהול הליך הגירושין.
באמצעות שילוב מערך טיפולי אישי-משפחתי בתהליך הגירושין, הלקוח מקבל למעשה מענה גם לצורך האמוציונאלי מול בן הזוג. ואזי כאשר מנטרלים את האמוציות, אפשר לגשת ולטפל בצורה מיטבית יותר בהליך הגירושין, ובכך לתת ללקוח את המענה הטוב ביותר בעבורו ובעבור המשפחה שלו.

עו"ד מורן סמון, בעלת משרד "עורכי דין מורן סמון", מתמחה בדיני משפחה וירושה, משמשת כיו"ר הועדה לטיפול בתלונות שווא בלשכת עורכי הדין, חברה בכירה בועדת המתמחים הארצית בלשכת עורכי הדין, וחברה בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין, מחוז תל אביב ומרכז. כ"כ עו"ד סמון פעילה בכנסת, במטרה להביא לשינוי חקיקתי בתחום תלונות השווא, מקדמת מחקרים בנושא יחד עם גופים גדולים, וגם מרצה בלימודי החוץ של אוניברסיטת בר-אילן, בפני חוקרים פרטיים וקב"טים.

ליצירת קשר

 

 



יש לכם סיפור מעניין ? רוצים שיכתבו עליכם ?

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 
 
 לחצו כאן

 

שתף אותי בפייסבוק  facebook