קורס מינהל עסקים - P 63402
מטרות הקורס
• הרחבת הידע הניהולי והקניית ראייה מקיפה בתחום הניהול העסקי
• פיתוח חשיבה יצירתית ומתקדמת באמצעות חשיפת המשתתפים לטכניקות ולמיומנויות מקצועיות עדכניות, לצורך שיפור ביצועיהם בשטח
• רכישת כלים יישומיים בתהליכי קבלת החלטות ניהוליות ופיננסיות
• התמודדות עם משברים ותהליכי שינוי
• הכרת כלי שיווק חדשניים, מבוססי־טכנולוגיה, לקידום עסקים, ובהם שיווק באמצעות רשתות חברתיות, טכנולוגיות ניידות ומסחר אלקטרוני
• כתיבת תכנית עסקית הלכה למעשה, שבה יוטמע הידע שנרכש בקורס, בליווי מרצה בכיר
בתוכנית:
פיתוח עסקי ותכנון אסטרטגי מכוּון־שוק
• יזמות, הקמת העסק הקטן, פיתוח עסקי
• אסטרטגיה עסקית תחרותית בסביבה תחרותית דינמית
• החלטות פילוח, בידול, מיצוב
• מחקר שוק ומודיעין עסקי
כלים בניהול השיווק והתקשורת השיווקית
• מהות השיווק ותפיסות שיווקיות מרכזיות, מושגי יסוד בשיווק תחרותי
• התנהגות צרכנים, ניהול קשרי לקוחות וניהול חוויית לקוח
• תמהיל השיווק: מדיניות מוצרים, מותגים ושירותים, מדיניות מחירים, מדיניות הפצה וערוצי שיווק
• מדיניות פרסום ותקשורת שיווקית
• יחסי ציבור וטיפול בתקשורת משברית
• ניהול מוכרים ומכירות
• שיווק לעסקים — B2B
• שיווק חברתי
שיווק באמצעות מדיות חדשות
• שיווק ומכירות בעולם האינטרנט
• קידום העסק באמצעות המדיות החברתיות: Facebook, TheMarker Cafe, LinkedIn ועוד
• קידום העסק באמצעות חדשנות טכנולוגית
• הכרת כלי Google, כולל: Google Analytics, Google AdWords
Google keyword tool ועוד
• מסחר אלקטרוני, כולל שלבים בהקמת חנות באינטרנט, ניהול החנות, קידום החנות וניתוח ביצועים
מיומנויות ניהול
• תיאוריות ניהול, סגנונות ניהול ומנהיגות
• ניהול משא ומתן עסקי
• ניהול עובדים: עבודת צוות, פתרון קונפליקטים וגישור, הנעת עובדים ופיתוח מוטיבציה, תהליכי הערכה בארגון ושיחת משוב
• מיומנויות ניהול: מיומנויות בתקשורת בין־אישית, קבלת החלטות בתנאי אי־ודאות, פרזנטציה והצגה אפקטיבית, תדמית ושיווק עצמי
היבטים פיננסיים
• מבוא לכלכלה וכלכלת ישראל
• מימון וחשבונאות
• תימחור וניתוח דוחות פיננסיים
• היבטי מס ושוק ההון
• ניהול סיכונים ופרויקטים
היבטים אתיים ומשפטיים
מבוא למשפט, דיני חוזים, דיני עסקים, דיני עבודה, דיני חברות וביטוח