קורס רכש ולוגיסטיקה וניהול שרשרת האספקה-M
מטרות
אחד הנושאים המרכזיים להבטחת רווחיותה של הפירמה בסביבתה התחרותית הוא ניהול שרשרת האספקה.
זוהי שיטת ניהול חדשנית המאפשרת להסתכל על תהליך הרכש והלוגיסטיקה בארגון כעל מקשה אחת: משלבי עיצוב האסטרטגיה והתכנון, דרך השגת התשומות הנרכשת ברמת האיכות המיטבית ובעלויות תחרותיות, שינוען היעיל, שמירה על רמות מלאי אופטימאליות, בניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם הספקים ועד שלבי בניית מערכי הפצה ושירות לקוחות.
הקורס מקנה כלים לשיפור הרווחיות בארגון, באמצעות תכנון ובקרה מקצועיים של תהליכים ועלויות בתחומי הרכש והלוגיסטיקה
הקניית ידע והבנה בתחום ניהול החומר
הקניית טכניקות מעשיות
הכרת הסביבה הבינלאומית
הכרת המסגרת החוקית
הגדרת יעדי ומדדי ביצוע
הכרת שיטות מתקדמות לניהול שרשרת האספקה
בתוכנית
מעגל תכנון החומר: עקרונות תכנון דרישות החומר, הקמת תשתית מידע לייצור ורכש, שיטת JIT.
לוגיסטיקה: השירותים הלוגיסטיים ככלי תחרותי, שיטות מתקדמות בניהול שרשרת האספקה, גישת MANAGEMENT LEAN, איכות בשרשרת האספקה, לוגיסטיקת צד שלישי, יעדי ומדדי ביצוע בלוגיסטיקה, לוגיסטיקת B2C.
תשתיות מידע לוגיסטיות: יישומי ניהול החומר במערכות ERP, מערכות מידע לוגיסטיות – כלים לקבלת החלטות.
סחר אלקטרוני: מאגרי מידע ומודיעין עסקי באינטרנט, רכש אלקטרוני.
מיומנויות ניהול: ניהול משא ומתן, תקשורת ועבודת צוות.
בסיום הקורס: הגשת פרויקט גמר בצוותים ליישום החומר הנלמד.
קהל יעד
הקורס מיועד לניהול רכש,חומר,לוגיסטיקה,הפצה,קניינים, ייצור,פיקוח וייצור