קורס מעשי ליזמות עסקית - - בדגש על שיווק ומכירות בתחום הנדל"ן- TMU
מטרות הקורס:
· הקניית ידע רחב וכלים בסיסיים ומעשיים,
- לתכנון עסקי נכון עם דגש על פרק השיווק והמכירות, בהתאמה לכל ענףוגודל מיזם
· השלמת פרויקט אישי בכתיבת תכנית עסקית מלאה למיזם האישי המיועד
· סינרגיה ויצירת שת"פים בין המשתתפים (סינרגיה)
נושאי הקורס
1. מאפייני יזם ותכונות הדרושות להצלחה כיזם (מבוא לחשיבה יזמית כלכלית)
· ג.י.ש.ה = ה י ₪ג– הכרת המרכיבים של המכנה המשותף ליזמים מצליחים
· איך מפוגגים פחדים וחששות? פחד מכישלון, פחד מהצלחה
· מאפייני יזם, תכונות ומיומנויות הדרושות להצלחה כיזם
· סקירת תכני הקורס והמרצים
· מבוא לתכנון עסקי
– מהו תכנון עסקי וטעויות שכיחות, דוגמא פשוטה לתכנית עסקית ודוגמת בית ספר
2. איך מתחילים?
· בניית מיזם נכון שלב אחרי שלב
· תבנית תכנון להוצאת מיזם מן הכח אל הפועל (מתיאוריה לפרקטיקה)
· איסוף מידע רלוונטי (לכל מיזם) ומקורות מידע זמינים (מידענים)
· תכנון עסקי מקדים מבוסס על מידע ובדיקת כדאיות בהכנה עצמית או מקצועית.
· רשימת "דברים/בדיקות" (Check List), כיצד למפות נכון סיכונים וניהול הסיכונים.
· הכנה נכונה של תכנית עסקית
– מהם הפרמטרים אותם יש להביא בחשבון בתכנית העסקית?
כיצד לאסוף מידע ולערוך חישובי תשואה, עקרונות הוון, "מחיר הכסף",
סוג המימון המתאים למיזם ומינופים.
· שיעורי בית
– בחרו מיזם / פרויקט והתחילו לאסוף נתונים להם תזדקקו בהכנת התכנית
3. עקרונות יסוד בניהול פיננסי
· החשיבות המכרעת של תכנון תזרים מזומנים ותקצוב נכון
· נטרול פחדים ולחצים רגשיים ושימוש במתודות מובנות
· לימוד שיטות וכלי עבודה
· תמחור והמחרה
· חישובי תשואה שונים ובדיקות כדאיות
· הקמת עסק חדש, קניית עסק קיים או זיכיון?
· מחיר הכסף ושיעורי הוון שונים ליזמים שונים
· סקירת מקורות מימון – דגש על קרנות הלוואה
4. שווק יצירתי וקידום מכירות
· השלכות השיווק על רווחיות המיזם והתשואה למשקיע + דוגמאות
· תכנון תפוקות ועלויות שיווק ומכירות
· שתי משוואות חיוניות להערכת מחזורי המכירות
· חשיבה ומכירה יצירתית
· היכן מסתתר הכסף הקל והמהיר
5. איתור לקוחות פוטנציאלים
· צינורות שווק ופרסום – שיווק פסיבי – שיווק אקטיבי. שיווק יקר – שיווק חסכוני.
· מה לא מספרים לכם משרדי הפרסום והתקציבאים
· שיווק ופרסום אינטרנטי
- קידום אתרים במנועי חיפוש, חנות וירטואלית, רשתות חברתיות
6. המשך - שווק יצירתי וקידום מכירות
· שיפור כושר השכנוע. ניסוח USP
– משפטי מכירה מנצחים. בידול המיזם, המוצר או החברה.
· כרטסת מכירות (CRM)
– איך בונים "כרטיס לקוח חכם" וכרטסת לקוחות התורמת למכירות?
· שימוש יעיל בטלפון ושיטת הטלמרקטינג (מותאמת לכל עסק)
· בחירת "סוג ההתקשרות" (עם ספקים ומשווקים / אנשי מכירות) הנכון עבור היזם
· שיטות תגמול ותמריצים, האם להעדיף "הוצאה קבועה"? או "הוצאה משתנה"?
7. הנחייה מעשית אחד על אחד / קבוצתי:
תרגול תכנון ובניית תכנית עסקית הכוללת תכנית שווק – מפגש הנחייה
8. היבטים משפטיים
· היבטים סטאטוטוריים ומשפטיים
· סוגי תאגידים המתאימים למיזמים ויזמים שונים מבחינה משפטית כולל סדר פעולות ביורוקראטי
בפתיחת תיקים וטפסים נדרשים
· סוגי חוזים, חוק החוזים (חלק כללי) + חוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה).
· המבנה המשפטי - עצמאי, חברה, שותפות.
· היבטי מיסוי מרכזיים
- מס הכנסה פירותי (חברות/יחידים), מס רווחי הון, מס ערך מוסף, מיסוי מקרקעין.
· היבטים בינלאומיים
- מבנה אחזקות (on-shore/off-shore), נציגות מקומית בשווקי חו"ל,
סניף לעומת חברת בת, סוג ההכנסה.
· חוק רישוי עסקים – היבטים בהקמת עסק.
9. הנחייה מעשית אחד על אחד / קבוצתי:
תרגול תכנון ובניית תכנית עסקית הכוללת תכנית שווק – מפגש הנחייה
10. עבודה מול בנקים ודרכי מימון נוספות
· עבודה מול בנקים
– כיצד נכון לעבוד מולם, אילו תכניות עסקיות להציג לקבלת מימון?
מה מעניין אותם בעסק?
· כיצד ניתן להסתייע בהם ולרכוש את אמונם
· קרנות הלוואה ומקורות מימון אחרים
· גיוסי הון פרטיים ומהציבור - יתרונות וחסרונות
הרצאת אורח – היבטים נדל"ניים בתכנון העסק
· פרקטי – איך מחליטים איזה סוג נכס או בעלות מתאים לי כיזם – איזה נדל"ן מתאים לסוגי מיזמים
· השלכות של רישוי עסקים על שאלת הנדל"ן ומה צריך להכין לצורך קבלת רישוי
· היבטים בשכירות או קניית נכס לעסק
· מושגים בסיסיים בנדל"ן לעסק – מה זה דיור מוגן, הוצאות נסתרות, דמי ניהול וכו'
11. הנחייה מעשית אחד על אחד / קבוצתי:
תרגול תכנון ובניית תכנית עסקית הכוללת תכנית שווק – מפגש הנחייה
12.סיכום
מה לוקחים מהקורס, סקירת הנושאים שנלמדו ונקודות לשימור, מענה לציפיות בתחילת הקורס
· הדגמת תכנית עסקית מקוצרת
· משובים וחלוקת תעודות
הטבות לנרשמים לקורס
סיוע במימון הלימודים בקורס.
הכוונה למציאת מקורות מימון להקמת המיזם.
מפגש יעוץ עם רו"ח בנושא מיסוי אישי, חינם לכל משתתף.
6 חודשי הנהלת חשבונות חינם לעסקים חדשים של משתתפים בקורס.
מסגרת הקורס